شهدای شهرستان کوهدشت/سایت"شهدای کوهدشت"یکساله شد

سایت"شهدای کوهدشت"یکساله شد
شهدای شهرستان کوهدشت/سایت"شهدای کوهدشت"یکساله شد

بسم رب الشهدا و الصدیقین
مقام معظم رهبری:امروزه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
این وب سایت اسفندماه 1392به منظور گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای شهرستان کوهدشت ایجاد شده است.
مدیر وب سایت:امیرهوشنگ رشیدیان09169851649_ shohadakoohdasht@gmail.com
پایگاه اطلاع رسانی شهدا زیرنظرهیچ نهاد وسازمان دولتی یا خصوصی اداره نمی شودوتمام خدمات توسط مدیرسایت انجام می شود.

شهید حسن قبادی

امیر هوشنگ رشیدیان مدیر وب سایت | سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۴۹ ب.ظ



شهید حسن قبادی                       

  شهید حسن قبادی

شهید شاخص کارمند حوزه بسیج ادارات ناحیه مقاومت شهرستان کوهدشت

بسم الله الرحمن الرحیم و بسم رب الشهداء و الصدیقین

و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون

امت ایثارگر ، هر روز شهید می دهد. هر روز مورد آزمایش الهی قرار می گیرد ولیکن خوفی از مصائب به خود راه نمی دهد چرا که قرآن کریم وعده داده است : وَ بَشِرِالصابِرین اَلَذینَ إذا أصابَتهُم مُصبیَة قالوا إنا لِلّه و إنا إلَیهِ راجعون بشارت ده صابرین را آن کسانی که هنگامی مصیبت ببینند بگویند همانا ما از خداییم و به سوی او بازگشت کنندگانیم. ای عزیز زهرا، ای حسین شهید، حال که قرانمان چنین بشارت می دهد ما نیز به کربلای تو نصرت می دهیم و با استقامت در برابر سختی ها می ایستیم و می گوییم ای کربلا ما زائران حسین (ع) به سوی حسین و با عشق حسین می آییم. آفتاب کورسویی است در مقابل تلألؤ خیره کننده شهید . آسمان ِ جبهه ، شب های خورشید بارانی است که از دامنه سنگرهای پر زمزمه و مناجات بر می خواست. شب های جبهه پر از مروارید اشک و الماس التماس بود و دیده رزمندگان چون کوچه باغ بهار از اثر نم نم باران خیس بود.

شهید حسن قبادی شهیدی از تبار آئینه و قرآن، در تاریخ 15/6/1337 در منطقه زیرتنگ سیاب از توابع شهرستان کوهدشت استان لرستان در خانواده ای آکنده از عطر خدا و اهل بیت (ع) دیده به جهان گشود. خانواده پدری (قبادی آدینه وند) شهید حسن اهل منطقه زیرتنگ سیاب و خانواده مادری (خسروی آدینه وند) ایشان اهل منطقه طرهان روستای گراب می باشد.

خانواده شهید حسن قبادی در دوران نوجوانی و جوانی ایشان در روستای گراب سکونت داشتند.حسن از همان دوران کودکی در بین افراد هم سن و سال خود استثناء بود و با حُسن خُلق و خوش رفتاری منحصر به فردی که داشت زبانزد خاص و عام بود. تحصیلات ابتدایی را در روستای گراب به پایان رساند و به سبب علاقه ای که به درس داشت جهت گذراندن دوران دبیرستان چند سالی در شهر کوهدشت و سپس به شهرستان خرم آباد عزیمت نمود. شهید عزیزمان با جدیت به درس خود ادامه داد و سرانجام توانست خرداد ماه سال 1354 از دبیرستان امیرکبیر شهرستان خرم آباد در رشته طبیعی موفق به اخذ دیپلم شود. این عزیز دلاور در جریان راهپیمایی های امت اسلامی بر ضد نظام جور و استبداد شاهنشاهی در فعالیت ها شرکت می کرد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نبود.

شهید حسن قبادی با ایمان قلبی به خدای متعال و دین مبین اسلام و همچنین عشق به ائمه اطهار (ع) آیینه تمام نمای اخلاق اسلامی بود و کاملاً در زندگی ایشان رعایت موازین شرعی و اسلامی مشهود بود و مردم و جوانان شهید حسن را به عنوان شخصی مذهبی و انقلابی می شناختند. شهید حسن به حضرت امام خمینی (ره) عشق می ورزید و از ظلم و ستمی که شاه خائن به ملت ایران خصوصاً محرومان و مستضعفان می کرد خیلی ناراحت می شد و رژیم شاه را رژیمی نامشروع می دانست و علیه رژیم ستمشاهی مبارزه می کرد.

شهید حسن مردم بخصوص جوانان را به مبارزه علیه رژیم ستمشاهی ترغیب و تشویق می کرد و جوانان را از ظلم و ستم و خیانتی که شاه خائن به ملت ایران می کرد آگاه می ساخت. و جوانان را با افکار و عقاید حضرت امام آشنا می کردند و در اتحاد و یکپارچگی و مبارزه مردم خصوصاً جوانان بر علیه رژیم ستمشاهی نقش مؤثری را ایفا می نمودند و همواره به روشنگری می پرداختند.

شهید حسن در دوران سربازی با حقوق ناچیزی که در پادگان به ایشان می دادند برای تشویق بچه های روستای گراب کتاب های دینی و مذهبی می خرید، جعبه های شیرینی (سوغاتی) از کرمانشاه می خرید و برای بچه ها می آورد و بچه ها را در مسجد گراب جمع می کرد و قرآن و احادیث به آنها می آموخت و آنها را با دین مبین اسلام آشنا می ساخت.

قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی زمانی که شهید حسن قبادی در پادگان صالح آباد کرمانشاه سرباز بودند درآذرماه 1357 شهید حسن قبادی را در پادگان به جرم پخش اعلامیه و چند جلد کتاب مذهبی گرفته بودند و به ضد اطلاعات برده بودند و یک سرهنگ دوم از شهید حسن بازجویی کرده بود. آن سرهنگ دوم شهید حسن را تهدید کرده بود که اگر دفعۀ دیگر اعلامیه امام خمینی را دست داشته باشد شهید حسن را به جوخه اعدام می فرستد.

زمانی که حضرت امام خمینی (ره) فرمان داد پادگان ها را تخلیه کنید. شهد حسن سریعاً فرمان امام خمینی (ره) را اطاعت کرد و اولین سربازی بود که از پادگان صالح آباد کرمانشاه فرار کرد و حدود یک ماه در منزل بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که دوباره حضرت امام (ره) دستور داد به پادگان ها برگردید شهید حسن بلافاصله دستور امام را اطاعت کرد و به پادگان صالح آباد کرمانشاه برگشتند. شهید حسن از اوضاع پادگان اطلاع دقیق داشت. شهید حسن قبادی به همراه دوستانش افراد سرسپرده رژیم ستمشاهی را که مردم و جوانان انقلابی را شهید یا زندانی و شکنجه کرده بودند دستگیر کردند و به زندان انداختند. زمانی که هم سربازهای (هم خدمتی ها) شهید حسن کارت پایان خدمت گرفتند شهید حسن 5 ماه بیشتر در پادگان صالح آباد کرمانشاه ماندند به خاطر اینکه افراد سرسپرده آن پادگان را که دستگیر شده بودند را دقیق می شناخت و پس از آنکه آنها را به دست قانون و عدالت جمهوری اسلامی سپرد تا مجازات شوند به روستای گراب و نزد خانواده برگشت.

شهید حسن قبادی اخوی زاده آیت الله محمدرضا قبادی آدینه وند ( نحوی لرستانی) مدرس حوزه علمیه قم می باشد. شهید حسن قبل از انقلاب با آیت الله آدینه وند در ارتباط بودند و به رهنمودهای آیت الله آدینه وند عمل می کرد و از کتاب های مذهبی آیت الله آدینه وند استفاده می کرد. شهید حسن قبادی با پیروزی انقلاب اسلامی جهاد سازندگی را برای شروع فعالیت انتخاب کرد و با خلوص و جدیّت در روستاهای دور دست به خدمت مستضعفان می پرداخت. وی به خدمت در راه خدا عشق می ورزید و حتی در کنار فعالیت های خود در مساجد به برادران قرآن می آموخت. شهید حسن علاوه بر خدمت در جهاد سازندگی در بخشداری شهر کوهدشت نیز سمت معاونت سیاسی را بر عهده داشت. شب و روز در خدمت مردم کوهدشت و روستاهای محروم بخش های تابعه بود و در تب و تاب خدمت به خلق خدا می کوشید و این احساس پاک را در عمل نشان می داد. با وجود زحمات روزانه شب ها را در جاده های روستایی به نگهبانی می پرداخت. شهید حسن قبادی با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران همچون سایر مقربان و صالحانی که سعادت خویش را در جهد بی امان به خاطر مردم و در راه خدا می بینند به جبهه ها شتافت. او همچون دلیر مردان صدر اسلام به جهاد خود ادامه داد تا اینکه در جبهه میمک مجروح شد و برای مدتی به ناچار بستری شد ولی به محض احساس بهبودی دوباره عشق حسین (ع) سراپای وجودش را فراگرفت و به جبهه ها شتافت. شهید حسن قبادی با فدا ساختن وجود مادی خود به آرزوی ابدی خویش که همانا شهادت در راه خدا بود رسید. برادر شهید حسن قبادی یکی از بی شمار عزیزانی است که به ندای حسین (ع) لبیک گفت و با الهام از جوانمردی قهرمانان عاشورا ، خود قهرمانی ها و جوانمردی ها آفرید و سرانجام از امتحان الهی پذیرفته شد. سرانجام در عملیات طریق القدس فتح بستان رخ تسلیم به خاک درگاه ربوبی نهاد و ندای حق را لبیک گفت. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.




عکس دوران سربازی پادگان صالح آباد کرمانشاه

نشسته از سمت راست نفر دوم شهید حسن قبادی




عکس های دوران سربازی شهید حسن قبادی  پادگان صالح آباد کرمانشاه

  

  • امیر هوشنگ رشیدیان مدیر وب سایت

نظرات  (۱)

R. Patrick, when you have &0;1082#8221; what everyone else has (the folks you communicate with on a regular basis), you simply must name drop. This keeps the peons from beginning to foment unrest as their feelings of equality with you grow. You speak to them, but of course, they must remember that they are not your equals. Especially when one of the riff-raff appears to agree with you.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی